Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Honeydew, Zuid-Afrika van Ynske Kranenburg - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Honeydew, Zuid-Afrika van Ynske Kranenburg - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Ynske

Blijf op de hoogte en volg Ynske

19 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Honeydew

Realiseerde mij vandaag dat het al weer drie weken voorbij zijn, sinds mijn laatste verhaal. De tijd vliegt voorbij, voor ik het weet is het allemaal voorbij en ben ik weer in Nederland. Maar zover is het nog niet gelukkig. Hier eerst nog even een update over de afgelopen weken.

Mijn verblijf bij JAM zit er inmiddels weer op. De afgelopen drie weken druk geweest met vanalles. De eerste week stond weer in het teken van een makeover. Een nieuwe Zwitserse groep was hier om een crèche op te knappen en de gebouwen te schilderen. Fiona en ik hebben hier bij geholpen. Blijft erg leuk om te doen en mooi om het resultaat te zien van een week intensieve arbeid.
De tweede week was een beetje een rare week. Door een vervelende samenloop van omstandigheden moesten er behoorlijk veel privé dingen uitgezocht worden deze week. Hierdoor veel uurtjes op kantoor doorgebracht. Tussen door een aantal administratieve zaken uitgevoerd en verder druk bezig geweest met Nederlandse rompslomp. Niet echt leuke bezigheden tijdens een reis door Afrika, maar helaas had ik niet echt een keus. Tussen alle bedrijven door ook nog even de laatste TOMS schoenen uitgezocht en gesorteerd. Afleiding was meer dan welkom, dus geef ons maar werk was het motto deze week.
De afgelopen week was er een Duitse groep voor een makeover van een créche. Hier hebben we maandag even een uurtje meegeholpen. ’s Ochtends zijn we naar Pretoria geweest om een bezoekje te brengen aan de ambassade. Moet eerlijk zeggen dat, wat we er van gezien hebben, Pretoria wel echt een mooie stad is. De rest van de week hebben we een Duits echtpaar geholpen met het renoveren van één van de gastverblijven hier op de basis. Dit echtpaar was al enkele malen hier geweest om mee te helpen met een makeover. De units zijn hier prima, maar het is ook allemaal een beetje simpel en saai. Ik lig hier persoonlijk niet echt wakker van (met je ogen dicht zie je er toch niks van), maar de vrouw van het echtpaar werkt in een woonwinkel. Zij stoorde zich behoorlijk dat de verblijven niet echt voldeden aan haar/europese maatstaven. Persoonlijk niet een project waar ik geld voor zou doneren/inzamelen, maar zij hadden er voor gekozen om dit wel te doen. Wel was het erg leuk om hierbij te helpen en eerlijk is eerlijk, het resultaat mag er wezen. Stiekem toch wel een beetje jaloers dat ik niet in het gerenoveerde unit kan verblijven. Maar goed, de makeover groepen zullen er ook blij mee zijn hopen we dan maar.

De weekenden zijn de afgelopen weken wat rustiger geweest. Veel tijd doorgebracht op de basis met spelletjes, filmpjes kijken en gewoon lekker relaxen. Daarnaast ieder weekend een dag naar het winkelcentrum geweest. Niet iedere keer om te winkelen, maar ook om koffie te drinken, kletsen, mensen kijken en lekker relaxen.

Morgen (maandag) verhuis ik weer van accommodatie en project. Ik zal de komende twee weken weer verblijven bij de familie waar ik ook de eerste twee weken in Zuid Afrika verbleven ben. Tijdens mijn verblijf hier zal ik werkzaam zijn in een Skill Development Centre. Weet nog niet zo goed wat ik moet verwachten en wat ze van mij verwachten, maar dat gaat vast allemaal goed komen.
Voor mijn laatste week in Zuid Afrika is het nog even afwachten wat het plan wordt. Hoop die week naar Kaapstad te gaan, maar het is nog even afwachten of dat allemaal uit gaat pakken zoals ik het in gedachten heb. Hierover later meer :)

Liefs vanuit Zuid Afrika

  • 20 Oktober 2014 - 19:16

    Opa En Oma :

    Fijn dat we weer een brief van je mochten ontvangen. We wensen je nog een paar mooie weken toe. Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ynske

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5364

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 14 November 2014

Tanzania & Zuid-Afrika

Landen bezocht: