Zo veel nieuwe indrukken! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Ynske Kranenburg - WaarBenJij.nu Zo veel nieuwe indrukken! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Ynske Kranenburg - WaarBenJij.nu

Zo veel nieuwe indrukken!

Door: Ynske

Blijf op de hoogte en volg Ynske

15 Mei 2014 | Tanzania, Moshi

Daar zit ik dan, in Hostel Hoff, 5 vliegvelden en 3 vliegtuigen later, een poging doen om op te schrijven hoe het hier is en hoe alles gaat, maar het is te veel.. Zo veel nieuwe indrukken, zo veel nieuwe mensen te veel om nu al allemaal op te schrijven.

Mijn vluchten zijn allemaal super gegaan, zonder vertragingen iedere keer netjes de volgende vlucht gehaald. In Frankfurt het halve vliegveld gezien voordat ik bij mijn nieuwe gate was, in Addis Ababa daarentegen te veel tijd moeten doden. ’s Nachts in het vliegtuig gelukkig wel even kunnen slapen, maar je komt toch behoorlijk gebroken zo’n vliegtuig uit. Vervolgens op een saai vliegveld moeten wachten op je aansluiting is niet prettig, maar ach.. Ik heb het allemaal overleefd! Wat nog veel fijner was: mijn bagage was ook netjes in Kilimanjaro op het moment dat ik er ook was. Ondanks alle overstappen en tussenstops, best een opluchting moet ik zeggen.

Op het vliegveld stond mijn taxi chauffeur netjes te wachten om mij naar het Hostel te brengen. Momenteel zitten er vooral veel Deense meiden, ik deel een kamer met 4 andere meiden. ’s Avonds viel ik gelijk met mijn neus in de boter, één van de meiden was jarig dus er was gelijk een feestje. Uit eten geweest bij een Indiaas restaurant met iedereen die hier woont. Leuke manier om gelijk mensen te leren, al was ik ook wel redelijk gebroken van de hele reis.
Daarna dus vroeg mijn bed in gegaan om even heerlijk bij te slapen. Het is hier overigens ook om half 7 echt donker, je gevoel van tijd word daardoor wel wat anders. Maar ook daar zal ik wel aan wennen. Bij alle nieuwe dingen zegt iedereen: ‘you will get used to it’. Laten we daar dan maar vanuit gaan.

Vanochtend een rondleiding door de stad gehad, heb nu in ieder geval internet op mijn laptop. Ben ook bezig met het regelen van een Tanzaniaans telefoonnummer maar dit ging nog niet helemaal zoals ik gehoopt had vanochtend. Als het goed is komt dit vandaag ook goed. Ze zijn hier gelukkig wel gewend aan ‘blanke mensen’, dus je wordt niet heel erg raar aan gekeken als je hier door de stad loopt. Wel wil iedereen je graag helpen, iets verkopen of een taxi aanbieden.
Vandaag krijg ik verder als het goed is te horen wanneer ik op het project kan gaan kijken en kan gaan werken. Mary, de manager, is dit allemaal aan het regelen. Ik heb er in ieder geval zin in om wat te gaan doen!

  • 15 Mei 2014 - 11:20

    Jilske:

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen in Tanzania!

  • 15 Mei 2014 - 11:26

    Joris:

    Een woord: Tof (:

  • 15 Mei 2014 - 11:26

    Joris:

    Een woord: Tof (:

  • 15 Mei 2014 - 11:49

    Anton:

    Leuk om zo je eerste indrukken te lezen..

  • 15 Mei 2014 - 12:00

    Anneke Boelhouwer:

    Super tof genieten

  • 15 Mei 2014 - 12:05

    De Echte Graig.:

    Hey super leuk om je verslag te lezen. Geniet ervan.

  • 15 Mei 2014 - 12:15

    Sharina:

    Super leuk om te lezen. Geniet ervan!

  • 15 Mei 2014 - 12:16

    Cindy:

    Superfijn te lezen dat de reis goed is verlopen! :-)
    Komt mij bekend voor, de uitspraak dat het allemaal wel went, Ynske! ;-)
    Leuk zo'n blog! Ik ga je volgen!

  • 15 Mei 2014 - 13:14

    Nadine:

    Fijn dat alles goed is daar! Als het niet lukt met je tanziniaanse nummer, kun je ook altijd naar een telefoonwinkel gaan, die zit ook aan de hoofdstraat (waar alle winkeltjes zitten) als je verteld dat het je niet lukt, helpen zij je wel!


  • 15 Mei 2014 - 13:41

    Kees En Thea:

    Fijn om iets te lezen ik ga het zeker volgen.

  • 15 Mei 2014 - 15:29

    Kitty En Rien Vogelzang:

    Fijn te lezen, dat de reis goed verlopen is, we zullen je reisverslag zeker volgen, geniet er van

  • 15 Mei 2014 - 15:42

    Mama:

    Fijn om wat van je te lezen! We waren erg benieuwd hoe je het had. En de telefoon werkt ook. Veel plezier!

  • 15 Mei 2014 - 18:08

    Papa:

    Hoi, fijn dat alles goed is gegaan. gelukkig krijgen we hier nu ook mooi weer (:) Geniet ervan.

  • 15 Mei 2014 - 19:01

    Jan:

    hey meisje zt hem op he leuk te lezen dat alles goed is verlopen was bij mij wel ander veel plezier daar Ynske ....xxx

  • 15 Mei 2014 - 22:49

    Jessica:

    Hey! Leuk om zo al je verhalen te kunnen lezen, ik ga het zeker volgen! Xx

  • 17 Mei 2014 - 21:52

    Opa En Oma:

    Geweldig om even wat van je te horen. Een fijne tijd toegewenst en veel liefs van ons.

  • 20 Mei 2014 - 08:08

    Lianne:

    Wat een reis... Maar gelukkig alles goed verlopen! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ynske

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 5393

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 14 November 2014

Tanzania & Zuid-Afrika

Landen bezocht: